Project Date: February 16, 2018

Case: Jaslec – vain tyytyväisiä asiakkaita

Jaslec Oy on vuonna 1991 perustettu espoolainen siivousalan yritys, jonka asiakkaita ovat julkisen sektorin toimijat ja yritykset pääkaupunkiseudulla. Toimialansa menestysyritys fokusoi asiakastyytyväisyyteen.

”Siivouspalvelu on vaikea bisnes. Se tuotetaan rajatussa ajassa, tiukalla hinnalla ja kovalla laadulla. Se on 100 % henkilöosaamista. Menestyksemme takana on panostus henkilökunnan työviihtyvyyteen, koulutukseen ja tietenkin hyvään johtamiseen. Meillä on huippujengi ja erittäin pieni vaihtuvuus”, kertoo toimitusjohtaja Jussi Ylivuori.

Lafia suunnitteli Jaslecille uuden visuaalisen ilmeen ja esitteet. Liikemerkiksi kehitettiin pisara, joka kuvastaa Jaslecin ekologista ajattelutapaa: käytettävät tuotteet ovat ympäristöystävällisiä. Pääväreiksi valittiin vaaleansininen ja liila. Ilmeestä haluttiin yksinkertainen ja pelkistetty.

Aktiivinen yhteistyö asiakkaan kanssa varmistaa sovitun laatu- ja palvelutason

Yritys-, palvelu- ja laadunhallinta-esitteiden sisältöön panostettiin erityisesti. Niiden tekstit syntyivät yhdessä Jaslecin asiakasvastaavien kanssa. Näin varmistettiin, että asiat painottuvat oikealla tavalla, termistö on tarkkaa ja myyntiargumentit kunnossa. Esitteet räätälöitiin henkilöiden mukaan. Samalla kertaa viilattiin kuntoon tarjouspohjat ja hinnastot.

Esitteissä kerrotaan Jaslecin toimintamallista ennen asiakkuuden alkamista ja asiakkuuden aikana. Prosessikuvaukset, vastuunjakotaulukko, säännölliset laatupalaverit, tiedonkulku, yhteyshenkilön tehtävät ja monta muuta asiaa vahvistavat viestiä, että Jaslecilla on ammattitaitoa ja lähes 30 vuoden kokemus.

Jaslecin palvelu on pitkälle tuotteistettu. Yhteiset toimintatavat varmistavat laadukkaan lopputuloksen

Jaslecin myynti kontaktoi potentiaalisia asiakkaita sähköpostitse ja puhelimitse. Esite on helppo laittaa PDF:nä matkaan ja se antaa heti tarvittavan määrän tietoa, herättää kiinnostusta ja johtaa usein tapaamiseen.

Lafia muokkasi viestimme selkeiksi ja visuaalisiksi. Uusi ilme kertoo Jaslecin ammattitaidosta ja palveluasenteesta

Jaslec on esimerkki siitä, millaista myynnin tukimateriaalia asiakassuuntautunut palveluyritys tarvitsee. Ei paksuja esitteitä ja koreita kuvia, vaan informatiivista ja suoraan asiaan menevää sisältöä, jota asiakasvastaavat pystyvät muokkaamaan omatoimisesti tilanteen mukaan.

PROJEKTIN OSA-ALUEET: Visuaalinen ilme | Konseptointi | Tekstisuunnittelu | Yritys- ja palveluesitteet

>> www.jaslec.fi