Project Date: March 09, 2018

Case: Valööri – arvoesineiden ammattilainen

Valööri tarjoaa palveluita, jotka helpottavat elämää taiteen, korujen, designin, antiikin ja muiden arvoesineiden kiehtovassa maailmassa. Kun asiakkaan omat tiedot ovat vajavaiset, Valööri ohjaa eteenpäin ja pitää asiakkaan puolta.

”Huomasin aikaisemmissa työtehtävissäni mm. taiteen huutokauppakamarissa, että informaation määrä ja tarve tällä alalla on valtava. Tavallisen ihmisen on mahdotonta tietää, miten esimerkiksi korujen, kellojen tai taiteen hinta muodostuu, mitkä esineet menevät hyvin kaupaksi tai miten taidekokoelma inventoidaan vaikkapa perinnönjaossa. Näin syntyi Valööri – auttamaan ammattitaitoisesti, mutta täysin puolueettomasti”, kertoo Valöörin perustaja Mari Wilenius.

Tällä alalla ratkaisee ammattitaito ja luotettavuus

Mikä nimeksi alkavalle yritykselle, joka toimii taiteen maailmassa? Eri vaihtoehtojen jälkeen nimeksi valittiin alan termi ”valööri”, joka tarkoittaa värin tummuusastetta. Nimi on helppo lausua ja se jää mieleen.

Visuaaliseksi hahmoksi luotiin perhonen, joka on yleinen aihe koruissa. Värimaailmaksi rakentui klassinen Burgundin punainen ja siihen hyvin sopivat keltainen ja liila. Kirjasimeksi valittiin antikva, joka kertoo vakaasta, uskottavasta ammattilaisesta.

Mari Wilenius on taiteen ja kulttuurihistorian ammattilainen sekä Kauppakamarin hyväksymä HTT-tavarantarkastaja, jolla on yli 20 vuoden monipuolinen kokemus alalta.

Valöörin tärkein markkinointikanava on tietysti nettisivusto. Se suunniteltiin pelkistetyn helppokäyttöiseksi, jossa kuvilla, tekstillä ja videoilla on tilaa ilman kikkailua. Sivusto on responsiivinen eli se toimii myös älypuhelimessa ja tabletissa. Ja mikä olennaista, sivuston näkyvyys hakukoneessa on erinomainen – uusia yhteydenottoja syntyy koko ajan.

Visuaalinen ilme viestii Valöörin toimialasta, taiteen arvostamisesta – ja intohimosta!

Valöörin nettisivuston blogi, YouTube-kanava ja Facebook-sivu vaativat työtä viikoittain. Samalla ne ovat tehokasta, uskottavaa ja haluttua sisältömarkkinointia, joka kerää uteliaita ja kehittää Valöörin toimintaa Mari Wileniuksen oman henkilöbrändin kautta.

PROJEKTIN OSA-ALUEET: Visuaalinen ilme | Tekstisuunnittelu | Sivuston suunnittelu ja koodaus

>> www.valoori.fi